Balcova Haber Sitesi

Haber Takip Merkezi – Güncel ve Tarafsız Haber Sitesi – Ülkenin Nabzını Tutan Site

Bakan Uraloğlu: Dijital telif yasası ile ilgili elimizden geleni yapacağız

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Google’ın şeffaf olmayan algoritma değişiklikleri, telif beklentisi ve reklam süreçleri ile ilgili dijital haber yayıncılarının şikayetlerini ve taleplerini dinledi. Bakan Uraloğlu, “Yayıncılarımızın yanındayız. Bu konuda inisiyatif alacağız. Telif yasası süreci ve Google’ın reklam pazarıyla ilgili de ilgili bakanlıklar ile görüşüp, koordine halinde elimizden geleni yapacağız.” dedi.

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Dijital Medya Yöneticileri İle Buluştu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, İstanbul’da dijital medya yöneticileriyle bir araya geldi. Toplantıda, Google’ın şeffaflıksız algoritma yapısı, dijital telif yasası beklentisi ve Google’ın reklam tekelleşmesi konuları ele alındı. Toplantıya BTK Başkanı Fatih Sayan da katıldı.

Google’ın Şeffaf Olmayan Algoritması

Son dönemde tüm dijital yayıncıların ortak şekilde tepki gösterdiği Google’ın algoritma değişiklikleri, Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na iletilerek eleştirildi. Yayıncılar, Google’ın algoritmasının bilinmezliklerle dolu olmasını eleştirirken, şeffaflık beklentisi dile getirdi.

Google’ın Muhatabı Bulundurmaması

Bakan Uraloğlu ve BTK Başkanı Fatih Sayan, dijital yayıncıların şikayetlerini dikkatle dinleyerek not aldı. Dijital yayıncıların en büyük ortak taleplerinden biri, Google’ın yayıncıların sorunlarını çözecek bir temsilcilik imkanı sağlamamasıydı.

Dijital Telif Yasası Konusu

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’ndan destek istenen diğer bir konu ise dijital telif yasası oldu. Bakan Uraloğlu, dijital telif yasasının yayıncılar için önemli olduğunu vurgulayarak Kültür ve Turizm Bakanlığı ile iş birliği yapacaklarını belirtti.

Google’ın Reklam Tekelleşmesi Endişesi

Uraloğlu’na iletilen bir diğer konu ise Google’ın reklam pazarını domine ederek tekelleşmesi oldu. Yayıncılar, Google’ın Türkiye’deki reklam gelirlerinin büyük çoğunluğunun ellerinde olmasının sektör için önemli bir tehdit oluşturduğunu belirtti.

Bakan Uraloğlu’ndan Maliye Vurgusu

Bakan Uraloğlu, Google’ın reklam tekelleşmesi ve algoritma değişikliklerinin vergi kaybına neden olabileceğine dikkat çekerek Hazine ve Maliye Bakanı ile görüşeceğini açıkladı. Uraloğlu, vergi konularında maliyenin de adımlar atabileceğini belirtti.

“Yanınızdayız, İnisiyatif Alacağız”

Bakan Uraloğlu, dijital yayıncılığın ve haber süreçlerinin ülke için kritik öneme sahip olduğunu vurgulayarak, yayıncıların endişelerini anladığını belirtti. Uraloğlu, yayıncıları destekleyeceklerini, sorunları takip edeceklerini ve çözümler üreteceklerini söyledi.